Социальный проект Сreditsvit.com.ua предлагает ознакомиться с бесплатными идея для своего дела.
От партнеров

Реклама

Готовий бізнес план картинг клубу

У Росію прийшла мода на дорогі розваги, і число їхній рік у рік збільшується. За прогнозами, у найближчі п'ять років варто очікувати ріст інтересу до картингу.

У нашій країні картинг як спорт перестав існувати приблизно наприкінці 70-х, відродившись лише два роки тому завдяки жвавому інтересу співвітчизників до "Формули-1". Зараз у Москві діє біля десятка часток картодромов (на відкритому повітрі й у приміщеннях). І це не межа: в Америці, наприклад, їхньої сотні.

Десятиминутная поїздка по гладкому покриттю картодрома коштує в столиці від 250 до 400 гривень. Усе більше підприємців розглядають картинг як дохідний і порівняно доступний бізнес.

Залежно від того, якого споживача ви розраховуєте залучити, первісні інвестиції в цьому бізнесі будуть істотно варіюватися. Самий економічний варіант виглядає так. Щоб не фінансувати будівництво, підприємець орендує вже заасфальтовану площадку й обкладає її старими покришками. Без обліку оренди землі це обійдеться приблизно в 2 - 3 тис. доларів. Потім потрібно купити кілька старих машин - і можна запрошувати клієнтів. Ціна старого карта становить близько 700 доларів, іноді менше. При розпродажі майна картодрома в Люберцах карт коштував усього 300 доларів.

Оренда

На думку адміністратора клубу "10 дюймів" Дар'ї Лутцевой, шукати місце під картодром найкраще в какойнибудь індустріальній зоні з більшою кількістю промислових приміщень і складів. Є відкриті й закриті площадки. Сам клуб "10 дюймів" розташований в одному із цехів колишнього заводу "Станколит". Ідеальним варіантом Дар'я вважає площадку в 3 - 4 тис. кв. м: цього досить, щоб прокласти трасу довжиною 600 - 700 м - із правильними кутами, поворотами й прямими ділянками для розгону.

Машина

За словами Сергія Кирилова, пресссекретаря Росіянці школи картингу "Пілот", практично на всіх російських картах установлені мотори фірми "Хонда", оскільки тільки ця фірма їх і продає. Цікаво, що розроблено вони були для газонокосарок і генераторів. Клієнтові, що вперше сів за кермо, звичайно пропонують карт із мотором "Хонда 200" (6,5 л. с.). Для довгої траси й високої швидкості більше підійде "Хонда 270". Є ще мотор "Хонда 340" (13 л. с.), однак він уважається дефіцитним і зустрічається рідко.

Нова машина коштує 1,5 - 2 тис. доларів, а з потужним двигуном - на 1 - 2 тис. дорожче. Однак століття карта недовга, тому машини й запчастини прийде докуповувати регулярно. Той же "Пілот" до моменту відкриття в жовтні минулого року закупив двадцять автомобілів. З тих пор їх залишилося тільки три, причому зібрані вони з деталей інших картов - це звичайна практика.

Рами для картов провадять у Росії тільки три фірми: одна в Москві й дві в Санкт-Петербурзі. Особливою популярністю серед професіоналів вони не користуються. У клубі "10 дюймів", приміром, покупка вітчизняних рам уважається даремною витратою грошей: місцеві картингісти воліють отоварюватися в датській фірмі DINO.

Зі зміною деталей справа обстоит гірше. У нашій країні картинг-індустрія тільки починає розвиватися. Деяких деталей немає в продажі, якість інших залишає бажати кращого. Однак деталі можна замовити будь-якому заводу по обробці металів: підприємства в цьому дуже зацікавлені. Оптові покупці вправі розраховувати на знижки.

Персонал

Шукати механіків найкраще в середовищі спортсменів-картингістів. Підійдуть також автослюсарі з досвідом ремонту вітчизняних машин. Фахівці з іномарок отут не годяться: потрібні люди із кмітливістю й упевненістю в тім, що більшості деталей можна знайти гідну заміну. Початкова зарплата такого майстра - 300 - 400 доларів.

Крім того, у штаті обов'язково повинні бути працівники траси, які відповідають за безпеку клієнтів. Заощаджувати на них (приблизно по 100 доларів кожному) не рекомендується: страждає імідж закладу. Бажано також налагодити співробітництво зі страховою компанією. Хоча випадки травматизму в картингу рідкі, варто передбачити й гірший варіант.

Одяг

До числа додаткових видатків ставиться покупка спецодягу - літніх і зимових комбінезонів для клієнтів. Продається вона в однойменному магазині й коштує недорого: 50 гривень за літній (одноразовий) комбінезон і 500 гривень - за зимовий. Знадобляться також шоломи. Тут можливий вибір: китайські за 500 гривень або італійські - за 60 доларів.

Траса, покриття

Траса довжиною близько 300 м уважається короткою; оптимальна довжина становить більше 700 м. Однак на ринку зустрічаються обидва варіанти. Перший можна побачити в критому дворівневому карт-центрі, розташованому під готелем "Росія". Його власноручно спроектував Нариман Бабаев - власник центра, будівельник по утворенню. Подібний комплекс (з більярдом, рестораном і т. д.) призначений у першу чергу для комфортного времяпрепровождения. Як правило, згодом з'являються постійні клієнти, яким приємніше потягувати коктейлі в холі клубу, чим у себе будинку.

Інший приклад - школа "Пілот" (довжина траси - 976 м, площа картодрома - 40 тис. кв. м). Під стать масштабам подібного комплексу й вартість будівництва - порядку 80 тис. доларів. Досвідчений хазяїн згодом може сподіватися на місячний дохід в 40 - 50 тис. доларів, дві третини з яких прийде витрачати на ремонт автопарку.

Велике значення для цього бізнесу має покриття траси: чим воно гірше, тим швидше зношуються шини. Іноді для остаточного зношування вистачає трьох годин.

Хронометраж

Будь-який поважаючий себе картодром повинен мати систему електронного хронометражу. Датчики визначають швидкість руху, а на табло виводяться результати кожного заїзду. Якщо ви скажете про це клієнтові, він напевно побажає поліпшити свої показники. А виходить, повернеться. Коштує хронометраж недешево - близько 5 тис. євро (додаткову інформацію можна знайти на сайті www. amb. nl). Придбати його краще заздалегідь, перше ніж ви почнете укладати асфальт, оскільки датчики закочуються прямо в нього.

Вентиляція

Система вентиляції необхідна тільки в критому картодроме, де немає виходу для вихлопних газів, і викласти за неї прийде близько 10 тис. доларів.

Разом (без обліку оренди)

Микрокартодром: 300 метрів "чужого" асфальту, три старі машини, покришки, уніформа, зарплата механікові, сарайчик замість адміністративного будинку - 3 - 4 тис. доларів мінімум. Як реклама - залізний щиток у входу. Зрозуміло, прибутку в такому випадку вистачить лише на забезпечення життєдіяльності самого прокату. Площа, що рекомендується - від 2,5 до 3 тис. кв. м.

Картодром середнього рівня: 300 - 400 м заасфальтованої вами траси (загальна площа картодрома - близько 3 тис. кв. м), скромний будинок адміністрації, десяток машин, невеликий штат співробітників. Такий варіант обійдеться в 25 - 35 тис. доларів.

Спортивна траса: 900 м, адміністративний будинок, система хронометражу, трохи механіків, десяток робітників, душові кабінки, фонтан у холі - Тисяч 100 доларів.

Радимо орендувати від 6 до 40 тис. кв. м. Останнє - вірніше.

Як це було в них...

Уважається, що винахід картингу - це заслуга американських льотчиків, що розважалися в такий спосіб у перервах між польотами під час другої світової війни. Нашвидку зварені тгривеньки, маленькі колеса, двигун - і машина готова.

Тоді ніхто не міг представити, що через кілька років забава авіаторів перетвориться в популярний вид автоспорту, що дасть миру багато великих гонщиків.

Ініціатива виходила від Арта Ингельса, механіка відділення фірми "Куртис крафт компани", що випускала гоночні автомобілі в Индианаполисе. У серпні 1956 року Ингельс побудував перший карт - нескладний, високий, із примітивним ручним гальмом. Роль силової установки грав двигун від газонокосарки "Уэст бэнд" потужністю 1,84 кВт.

Бурхливий розвиток картингу в Європі почалося в 1958 році - після того, як в Англію привезли п'ять картов. Моментально з'явилася безліч фірм, що спеціалізуються на виробництві картов, стали будуватися спеціальні картодроми, виникли дискусії про правила. Про темпи розвитку картингу і його величезної популярності свідчить такий факт: в 1960 році тільки в Англії було 120 фірм, що випускають карти. Картинг став не тільки розвагою, але й спортом.

...і в нас

У СРСР початком розвитку картингу як виду автомобільного спорту вважається 3 грудня 1960 року, день затвердження Федерацією автомобільного спорту СРСР правил проведення змагань, класифікації й технічних вимог до мікроавтомобілів типу "Карт".

Страницы: 1 2

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Информационный портал «Свой бизнес» | Как открыть свой бизнес Young. Описание открытия сотен видов бизнеса. | Статьи партнёров
Get Adobe Flash player