Социальный проект Сreditsvit.com.ua предлагает ознакомиться с бесплатными идея для своего дела.
От партнеров

Реклама

Бізнес план туристичної фірми

Оператори й агенти

Для початку визначимося з термінами. На туристичному ринку працюють два види фірм - туроператори й турагенти. Перші створюють продукт: домовляються з готелями, викуповують місця в літаках, організують клієнтам трансфер від аеропорту до готелю, екскурсії й т. д. Турагенти нічим цим не займаються. Вони просто продають продукти різних туроператорів, будучи як би магазином путівок - у Туреччину, Іспанію, Єгипет. Причому пропонують клієнтові на вибір тури від різних операторів по кожному конкретному напрямку. Це як у супермаркеті, де на вітрині коштує кілька видів молока або кефіру.

Олена Карасева, директор московської компанії « Полонез-Тур», починав саме як туроператор.

- В 1993 році в мене з'явилася можливість з'їздити в Голландію і якийсь час там пожити. Я полюбила цю країну й вирішила: чому б не дати можливість іншим зробити сюди подорож? Домовилася з готелями, організувала переліт. Далі - більше: Бельгія, Люксембург, Німеччина... Однак тури по країнах Бенілюксу коштували досить дорого, і я вирішила починати завойовувати масового клієнта. Вийшла на консульство Єгипту. Мені порекомендували партнера в цій країні. Ми з ним довго листувалися й нарешті уклали договір. У пік сезону ми відправляли 150-200 чоловік. У ті роки це був відмінний результат.

- Туроперейтинг - дуже капіталомісткий і повільно, що окупається бізнес, - говорить Павло Хмелев, директор турагентства «Аркона» із Зеленограда. - Стартові вкладення починаються з декількох сотень тисяч, а те й мільйонів доларів. При цьому, пропонуючи свій продукт агентам, прийде відверто демпинговать. Скажемо, якщо ви працюєте з декількома готелями в Туреччині, прийде покласти їм за літо порядку $300 тис. на депозит, викупити блоки місць на два авіарейси й плюс до тому - вкластися в рекламу: мас-медіа, виставки. Більше дешевий шлях - туроператорствовать по екзотичних напрямках, типу Йорданії. Готелі в цьому випадку бронюються через приймаючу туристичну компанію в країні, авіаквитки здобуваються на звичайні регулярні рейси. Але в цьому випадку потрібне знання країни й досвід зовнішньоторговельних операцій: всі фінансові розрахунки будуть іти тільки через валютний рахунок. Бізнес для коханок? Ні, отут коханки не впораються. Та й новачки теж.

Обережно: «мертвий сезон»

Отже, туроператорство як досить специфічний і капіталомісткий вид бізнесу для малодосвідченого підприємця не підходить. Оцінимо перспективи туристичного агентства.

Спочатку може здатися, що ринок переповнений, кількість агентств у великих містах просто немислиме. Однак шанси побудувати стабільно працюючий бізнес як і раніше є. І в першу чергу в людини, що сам горить пристрастю до подорожей і вміє запалити їй інших.

- Ми з подругою багато подорожували й вирішили перетворити хобби у свою професію, - розповідає Марина Кулакова, директор турагентства «Цунамі». - Це було в 1997 році: кімната в адміністративному будинку в центрі Москви, два столи, стелаж з папками, журнальний столик з каталогами, факс... Навіть комп'ютер з'явився не відразу. Зареєстрували юрлицо, одержали ліцензію. Поїхали на щорічну виставку, де уклали договори з туроператорами й набрали купа їхніх каталогів. Помістили рекламу в безкоштовних газетах, спеціалізованих виданнях про туризм, і - уперед. Часу на спілкування з першими клієнтами не жалували: ділилися з ними власними враженнями від різних країн і готелів, підбирали зручні по вильоті й оптимальні за ціною тури. Щодня викуповували в операторів кілька путівок. А потім наступив жовтень...

Сезонність бізнесу - сама більша небезпека, що підстерігає новонароджене агентство. Кількість людей, що їдуть відпочивати влітку, незрівнянно із зимою. Піки продажів доводяться на другу половину квітня (люди збираються відпочити в травневі свята), липень - початок серпня (розпал сімейних відпусток), вересень (на курорти їдуть бездітні пари й молодь), кінець листопада - початок грудня (новорічні тури). І є зовсім провальні місяці, які ховають більшість початківців турагентств: жовтень і січень-лютий. В інший місяць у вас може не виявитися взагалі жодного клієнта. А оплачувати оренду офісу однаково прийде.

Є, звичайно, круглогодичний Єгипет і гірськолижні тури. Але вони достатнього обороту не забезпечують. Не завжди виживають навіть ті, хто почав працювати у квітні й захопив перший пік продажів. Зароблених до осені грошей може не вистачити до наступної весни. Так що, починаючи бізнес, самим правильним рішенням буде планувати збитки протягом перших двох років. Особливо важливо це врахувати, якщо проект починається на позичені гроші. Будувати графік повернення кредиту розраховуючи на те, що гроші в касу будуть надходити стабільно, - справжня нерозсудливість.

- У новому агентстві провальним може виявитися будь-який місяць, - уважає Павло Хмелев. - Про постійних клієнтів у перші два сезони роботи говорити не доводиться. Обсяг продажів дуже сильно залежить від кількості і якості реклами, що вимагає високих витрат.

- В 90% нових агентств у лютому виникне ситуація, коли грошей не буде зовсім, - попереджає Марина Кулакова. - Прийде щось термінове придумувати: пропонувати наудачу свої послуги однокласникам, товаришам по інституті. Якщо повезе, заробите хоча б $300 доларів, проплатите оренду за березень і вистоїте.

Насправді шансів пережити зиму набагато більше, якщо почати повноцінно працювати у квітні: на ажіотажному попиті на путівки на травневі свята можна непогано заробити.

Готов тури взимку

Але для того, щоб стартувати навесні, підготовку до відкриття агентства треба починати ще восени. Якщо звернутися в спеціалізовану фірму, то тижня за дві можна зареєструвати юридична особа. Ще як мінімум місяць піде на одержання ліцензії. По нині чинних правилах ліцензує турфирми Міністерство економічного розвитку й торгівлі. У маленьких агентств, що не претендують на серйозну гру на ринку, швидше за все, серйозних проблем із цим не виникне.

Набагато більше серйозна процедура, що зажадає великої тяганини, - одержання сертифіката, що підтверджує, що послуги, які ви робите, відповідають установленим стандартам якості. Центр по сертифікації, куди вам доведеться звернутися, в обов'язковому порядку зажадає пред'явити реальний договір про оренду приміщення. Тому вже до цього часу вам життєво необхідно обзавестися офісом. Співробітник центра обов'язково навідається до вас у гості й особисто оцінить, у яких умовах ви будете приймати клієнтів. Крім того, прийде підготувати масу різних документів, і в першу чергу - копію трудової книжки хоча б одного співробітника вашої новонародженої фірми, що має досвід роботи в туризмі більше трьох років. Хоча, у принципі, приблизно місяць можна відробити й без сертифіката відповідності. Деякі фірми працюють навіть довше, а що перевіряє надають документи, що підтверджують, що він перебуває в стадії оформлення.

Третій обов'язковий папір, що повинна висіти в рамці на стіні, - гігієнічний сертифікат. Прийде витратити день, щоб прослухати лекції про заразні хвороби тропічних країн. Якщо ви встигнете вирішити всі ці проблеми до лютого, тоді можна починати переговори з туроператорами.

До речі, у Москві два рази в рік, восени й навесні, як правило, в «Експоцентрі» на Червоної Пресні проходить головна туристична виставка - MITT. Її обов'язково варто відвідати. Можливо, саме на ній ви укладете свій перший договір з туроператором. А якщо немає - те, як мінімум, довідаєтеся, хто є хто на туристичному ринку, наберете каталогів і сувенірів, які в обов'язковому порядку повинні бути в офісі (наприклад, докладна карта турецького узбережжя). Незайвим буде взяти на виставку всіх своїх співробітників. Це буде корисно й для поліпшення їхнього інформування про майбутню роботу, і для формування корпоративного духу.

Особа бізнесу - офіс

По суті, турагентство - це магазин, точніше бутик. Тому й приміщення для нього вибирається відповідне - у багатолюдному й досить престижному місці. Ваш офіс повинен викликати в клієнтів довіра: ще жива пам'ять про ті часи, коли турагентства збирали гроші й зникали. Тому дуже важливо показати, що ви працюєте давно й без рекламацій. Саме собою, потрібно помістити в гарні рамки й повісити на стіни ліцензію, сертифікати та інші документи. Не перешкодить і самореклама. Один з моїх знайомих обклеїв одну зі стін в офісі курортними фотографіями друзів з написами типу: «Спасибі за відмінну відпустку. 12.07.1997». І у відвідувачів створювалося враження, що це фірма з багаторічною історією.

Важливо врахувати психологію клієнтів. У людини, що купує путівку в п'ятизірковий готель на острові Бали, більше довіри викличе компанія, що працює в стильно обставленому офісі. А небагатих клієнтів шикарний дизайн часом, навпроти, відштовхує.

- Один з моїх колег, що працюють у Підмосков'я, свідомо не міняє в офісі старі «совкові» конторські столи й стільці. Хоча це, звичайно, крайність, - ділиться спостереженнями Павло Хмелев.

Страницы: 1 2 3

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Информационный портал «Свой бизнес» | Как открыть свой бизнес Young. Описание открытия сотен видов бизнеса. | Статьи партнёров
Get Adobe Flash player